Har du virkelig brug for en kundedatabase?

I over 20 år jeg har arbejdet som uafhængig IT / Business konsulent for nogle af de mest prestigefyldte organisationer i verden, herunder selskaber som Telstra, BHP, BMA kul, Suncorp Metway og mange mange flere. Men det stadig forbløffer mig, at der er stadig virksomheder ud på markedet, selv til denne dag, stadig ikke værdsætter behovet for en kundedatabase. I nogle tilfælde ved de ikke selv, hvad det er.
Lad mig besvare spørgsmålet om, hvorvidt du har brug for en kundedatabase – ja!
Men endnu vigtigere – hvorfor?
Mange store virksomheder og selv små vil hælde millioner af dollars i reklamer hvert eneste år at købe kunder. Det væsentlige, at købe en kunde indebærer at sætte en annonce i nogle medium, som kunne være papir, gule sider, magasiner, tv, radio eller endda ved hjælp af noget som Google Adwords.
Kunden vil derefter ring du eller besøge din hjemmeside, baseret på annoncen. Mens de er der bør du indsamler kundeoplysninger, således at du kan opfølgning med kunden, når de forlader. Den vigtigste grund til du skal indsamle kundeoplysninger, er, at det er meget sjældent, at du vil sælge til kunden først gang de besøger din hjemmeside. Ved at samle deres oplysninger kan du opfølgning med kunder for at overbevise dem om, at din virksomhed er en velrenommeret virksomhed og dine produkter er faktisk hvad de har brug for. Du kan selv finde, at det tager op til 27 individuelle kontaktpersoner med en kunde, før de beslutter at købe fra dig. (Statistikken 27 gange er hvad mange radiostationer i Australien vil bruge til at overbevise dig om at bruge almindelig radioreklamer)
Ved at have en kundedatabase, vil du være så købedygtig påstå, at kontakt med kunden, indtil de beslutter at købe. Lad os se på det på denne måde. Hvis din annonce koster dig $200 og du kun havde fire svar eller besøg, så koste hver person hovedsageligt dig $50 at købe.
Nu hvis produktet du solgte var kun $20 hver og hver kunde købte en, ville sÃ¥ du have mistet $30 pÃ¥ hvert salg. Hver kunde var derfor ikke en god investering! Men hvis du havde et andet produkt, der havde en værdi af $80, som du kan sælge dem, og hver enkelt kunde købte en af disse produkter som alt til $340 og du ville gøre en fortjeneste i stedet for et tab ved at fastholde kunderne “liv gang værdi”. Den nederste linje er, at hvis du ikke optage dine kundeoplysninger til en database, som du kan bruge dem i fremtiden, sÃ¥ mere end sandsynligt vil du gÃ¥ brød, fordi som de fleste forretningsfolk vil fortælle dig, det er svært at sælge pÃ¥ det første møde , det er især tilfældet for hjemmesider.
Væsentlige, når du har kunden detaljer i en kundedatabase du kan derefter bruge en række teknikker til at opretholde kontakt. I et interview af en herre ved navn hr. Hansen, (som du kan lytte til ved at besøge, interviewene gå for omkring fem timer), i hans internet-forretning, han indsamlede hans kundeoplysninger og sendt til hver kunde en gratis $5 oplysninger pack af snail mail (traditionelle post Al mail) og han gjorde det i årevis. Han bogstaveligt talt holdt alle sine kunder i en skotøjsæske. Hovedsagelig skotøjsæske var sin kundedatabase. Jeg vil gøre et punkt om, han nu bruge en computer baseret kundedatabase, men pointen er, at ved at indfange de kundeoplysninger og opretholde kontakten, han nu gør omkring 12 millioner dollars om året i salget. Ved at få kunden til at give dig deres detaljer, du kan for at opretholde, kontakt og opbygge rapport og i sidste ende du bør kunne overtale dem til at købe.
Min IT-undervisning forretning er ikke anderledes. Da jeg startede ud for fem år siden, jeg havde absolut ingen kunder og jeg har ikke nogen kontakter enten i North Queensland, Australien. Jeg har bygget min kundedatabase nu til omkring 6.000 solid kontakter gennem vores traditionelle mursten og mørtel erhvervslivet. Disse kontakter tillade mig at holde kontakt med dem via nyhedsbreve, emails, tilbud osv. At have denne kundebase sikrer, at selv når min reklame virker ikke, og nogle gange er det ikke, jeg kan stadig tiltrække virksomheder af markedsføring til min eksisterende kunder. Internet marketingfolk vil kalde disse former for salg, back-end salg men alt i alt er det om at sælge produkter til dine kunder, der vil tilfredsstille deres behov.
Behøver en kundedatabase at være dyrt?
Absolut ikke! Der er mange måder at du kan erhverve en kundedatabase. Du kunne faktisk bygge din kundedatabase ved hjælp af databaseapplikationer såsom Microsoft Access der leveres med Microsoft Office. (Hvis du gerne vil vide lidt mere om hvordan man opbygger kundedatabaser i Microsoft Access besøg)
Alternativt, hvis du ikke på den måde tilbøjelige kunne du kigge på andre kommercielle kundedatabaser. Nu, i verdens kommercielle eller professionelle ikke de kalder dem, kundedatabaser de vil kalde dem et CRM-system eller Customer Relationship Manager. Kundedatabaser kan koste fra så lidt som et par 100 dollars til hundredvis af tusindvis af dollars.
En af de ting, jeg helt sikkert fremme er, at når du køber en kundedatabase, Sørg for at du kan eksportere alle dine data fra programmet, og at du kan opdatere og ændre databasen nemt. Et par år siden, jeg havde kigget på et nummer af regnskabssystemer og kunde databasesystemer for nogle af vores kunder og vi fandt, at når du lægger dine kundeoplysninger i disse systemer, du dybest set kunne ikke nogensinde få adgang til data uden at bruge deres ansøgning . Jeg finder det virkelig afskyelig, fordi hvis dette selskab går brød og den næste version af Windows, Microsoft sætter ud ikke er kompatibel med denne ansøgning, det bogstaveligt talt kan koste dig millioner af dollars for at genindtaste oplysninger.
Derudover, Sørg for at du kan bruge andre programmer som Microsoft Word og Microsoft Outlook med din kundedatabase. For eksempel, Sørg for at du kan bruge Microsoft Word til at udføre opgaver som mail outs, oprette fakturaer eller brevfletninger. Navnlig gøre sikker på, du kan bruge Microsoft Outlook til at sende dine kunder.
Hvis du ikke har råd til par hundrede dollars for en kundedatabase har et kig på følgende link – og vi har udbudt en Microsoft Access-Database, som du kan bruge og en gratis 50 siders instruktions manual.
Den nederste linje er dette. Det er ligegyldigt, om du kører en traditionel mursten og mørtel erhvervslivet eller en Internet-forretning, du må være at indsamle kundeoplysninger, så at hvis de ikke køber fra dem første gang. Du kan fortsat vedligeholde denne kontakt og opbygge dit forhold til dem, indtil de gør. I det mindste, kan du altid kontakte kunderne og spørge dem, hvorfor de ikke ønsker at købe dine produkter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *